reklama

Trochu veľa na jednu ženu.

Od rána bol v mojej hlave a kvôli nemu som sa nevedela upokojiť. Nepríjemne prehlušoval každú myšlienku a nástojil si na svojej dôležitosti. Mala som pocit, že má doslova radosť z toho, že je momentálne neriešiteľný. Bol tu Problém, ktorý ma ťažil a otravoval a odčerpával mi silu nadávkovanú na tento deň.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Snažila som sa ho potlačiť, no nedarilo sa.
V podobných prípadoch mi vždy pomáhala veta mojej triednej zo zdravotky:
- Akonáhle prekročíte prach oddelenia, nechajte pred ním všetky svoje problémy, všetky bolesti, smútky i ťažkosti, pred Vami sú tí, čo potrebujú Vašu silu, Vás celých.


Rýchlo som si teda v duchu zopakovala tie slová a prekročila prah oddelenia.
Môj problém mal zostať vonku, ale nezostal.
Prečo sa mi to dnes nedarí?
Napriek tomu, že som sa snažila maximálne sústrediť na prácu študentiek, ktoré som mala na starosti, napriek tomu, že som sa usmievala a darúvala slová povzbudenia vystrašeným očiam, trochu istoty nepokojným rukám, úľavu bolestivým neviditeľným vnútram i viditeľným a jasne hmatateľným ranám, napriek tomu všetkému som sa necítila vo svojej koži a mala som pocit, že všetci cítia, že nie som v poriadku.
Na desiatu som pustila študentky o čosi skôr, aby som si prevetrala hlavu a vyhnala ho von.
Letela som schodami a takmer som si ju nevšimla.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes nebola vo svojej koži, ale usmievala sa ako zvyčajne. Ani jedna z nás nevedela takmer nič o tej druhej, ale spájalo nás jedno - každé ráno sme si vymenili po jednom veselom povzbudivom úsmeve
A jej odpoveď na moju otázku AKO SA MÁ, nadobro skoncovala s mojím problémom.
- Nuž, - začala. - Idem po syna do nemocnice.-
- Do nemocnice?- Opýtala som sa.

- Bol tri týždne na psychiatrii, kamarát mu dal marihuanu a ešte nejaký durman a našli ho ležať na futbalovom ihrisku.-
Môj problém sa takisto týkal môjho syna, ale po tejto jej vete bol odrazu napoly bazvýznamným a jasne riešiteľným.
- Mamka je po cievnej príhode, musím sa za ňou cestou z práce zastaviť, lekári nám veľa nádeje nedávajú, možno do konca roka.-
Zabudla som, že som vôbec mala nejaký problém.
Ale ona pokračovala.
- Môj manžel je tesne po operácii platničky, je to už druhá operácia, tretia by znamenala invalidný vozík, nemôže už pracovať, začal piť, rodina, to mu už nič nehovorí, nezaujíma sa o nás. Svoj žiaľ mu lieči alkohol a kamaráti v krčme.-

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na všetko je sama, pomyslela som si.
- Trochu veľa na jednu ženu.- Dodala ona.

Nečakala, že začnem riešiť jej problémy, žene stačí, keď ich môže niekomu povedať. Uľavilo sa jej, aspoň pre tú chvíľu.

A môj problém?
Odrazu sa kamsi stratil.

Dušana Farkašová

Dušana Farkašová

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som žena, ktorá si váži tie každodenné obyčajno- neobyčajné zázraky. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu