reklama

Bezcitný hlupák.

-Ty bezcitný hlupák!- Jej slová zaplnili všetok priestor okolo. Boli adresované chlapcovi, ktorý urobil chybu, postavil sa jej do cesty.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Nechcelo sa mi veriť, že tieto slová vyšli z úst toho asi 8- ročného dievčatka.
Pozorovala som ju a rozmýšľala.
Možno ich len niekde počula.
Doma?
Alebo v nejakej telenovele.

Ale neboli to len slová, ktoré mi k nej nepasovali.
Bola plná pohybov, ktoré boli presýtené nepriateľstvom a chcenou zlobou.

Chcela byť stredobodom a určovať pravidlá typu - ja som tu dôležitá, vy budete robiť, čo chcem.

Ak sa teda niektoré z detí rozhodlo ísť jej cestičkou na drevených častiach preliezok a ona bola už v tretine tej cesty, prudko sa otočila, s hnevom sa priblížila k dieťaťu a rozhýbala pohyblivé cestičky, aby sa prudko rozhojdali.
Nik nesmel tam, kam ona.
Apreľaknuté dieťa sa pratalo preč.

Očami som hľadala jej rodičov.
Ale nezdalo sa , že sú poblízku.
Skôr to vyzeralo, že dievča patrí do väčšej skupiny detí, pravdepodobne nejaký letný tábor.
Vedúci ale takisto neboli v dosahu.

Poslednú dobu často počúvam názory, že takéto správanie detí je v dnešnom svete to zdravé, správne, priebojné.
Takisto aj vety typu: Nazasahujte do detských sporov, vyriešia si ich samy.

O chvíľu sa ale na spomínané preliezky vybral môj 5- ročný syn.
Dievča bolo dosť ďaleko, lenže na moju smolu malo prehľad a keď bol môj syn asi v polovici šikmej drevenej plochy na ktorú sa šplhal pomocou lana, bleskovo k nemu pribehla a trhla lanom tak prudko, že ma to v momente vyhodilo z môjho miesta a zastavila som sa rovno pod šikmou plochou.

- Pozor Danko! -
Zakričala som jeho smerom, v priebehu môjho letu.
Držal sa ale pevne, lano zo svojich dlaní nepustil.

- Toto dievčatko sa nevie správať medzi deťmi.-
Dodala som rázne.

Pozrela sa na mňa. Oči jej blčali.
Hľadela som do tých očí a hľadala v nich odpoveď na svoje PREČO?

A tie jej zmäkli.

- Viem sa správať.-
Povedala ešte a zišla z preliezky.

Kamkoľvek sa ale podela, všetky deti od nej bočili a ona bola sama.

Možno je stále takto sama.

Možno svojou zlobou chce niečo nešikovne povedať.

A možno je tento jej štýl jediný, ktorý jej zaručí akúkoľvek pozornosť, aspoň malý záujem.

Mám ju akosi stále pred očami - bezchybne oblečenú v značkovom oblečení, navonok vlastniacu celý svet, ale chudobnú na to najdôležitejšie.

Želám jej len jedno, aby tí, ktorým patrí ,dokázali čítať medzi tónmi jej nepriateľského hlasu, medzi prudkosťou jej hnevu, aby pochopili význam jej nevypovedanej prosby.









Dušana Farkašová

Dušana Farkašová

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som žena, ktorá si váži tie každodenné obyčajno- neobyčajné zázraky. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu